Backa 

CRM

Läs mer:
Support
Statistik
Nyckeltal
CRM
Leadsgenerator
Blue Oceans
Kassasystem
Nyhetsutskick
Ekonomi
Hemsidor
Utbildning
Minimera

CRM

Golfsolutions kan hjälpa er att hitta fler kunder. Det kan vara företag, medlemmar eller gäster.

Vilka klubbar/golfanläggningar kommer överleva i denna konkurrens som råder?

Det är de klubbar som:

  • Marknadsför sin anläggning på ett kostandseffektivt och smart sätt
  • Har en bra service/kundvård
  • Hittar bra samarbeten med partners som vill nå samma målgrupp
  • Har hög kvalitet på banan
  • Har konkurrenskraftiga priser
  • (Geografisk position, svår att påverka!?)

När det gäller de tre översta punkterna har vi verktyg och strategier för att lyckas. Vi kan också hjälpa till som en resurs för att genomföra dessa åtgärder. Här kommer ett antal steg som vi skulle genomföra på en golfklubb/golfanläggning.

Steg 1. Skapa en kunddatabas med Namn, Golf-ID, Hemmaklubb, Telefon, E-mailadress, Ort och eventuellt Företag samt Företagsroll. Med hjälp av GIT ta reda på vilka gäster som har varit hos er och spelat. Vi kan hjälpa er att ta fram en rapport på personnivå vilka unika gäster som spelat hos er och hur ofta. En vanlig golfklubb med 18-hål har ca 5000 unika gäster på ett år. Vi skulle också ta fram en företagsdatabas på företag i närområde som skulle bearbetas med en liten annan inriktning.

Steg 2. Vi skulle paketera ett antal paket som i olika kombinationer skulle innehålla, greenfee, lunch, övernattning, lektioner. Vi skulle här också hitta samarbetspartners som vill nå samma målgrupp. Det skulle kunna vara övernattning i Sälen, Idre, Åre. Golfresorts i Danmark, Tyskland, Spanien mfl. Prenumeration på tidskrifter som handlar om finansbranchen, kropp och hälsa mm. Det är bara fantasin som begränsar. Det viktigaste här är att ni själva kan styra över rabatter och erbjudanden istället för att vara beroende av tredje parts lösningar som golfhäftet och openfairways mfl.

Steg 3. Göra utskick med Maildirect kopplat till vår presentkortsförsäljning på nätet (en webbaserad kortbetalning som automatiskt genererar ett presentkort/ greenfeecheck eller voucher).

Steg 4. Vi skulle också ta fram ett antal olika aktiviteter kopplat till en runda golf som gör hela konceptet mer intressant både för företag och för den enskilde golfaren. På så sätt skulle man lätt också kunna styra gäster och företag till tider som idag inte är fullbelagda. Ni skulle också lättare kunna ta mer betalt på tider som är eftertraktade. Dessutom skulle ni på ett enklare sätt jobba med merförsäljning.

Steg 5. All denna information skulle vi lägga in i ett webbaserat CRM-system som gör att du kan få full koll på din kundvård och så att du på ett kostnadseffektivt sätt kan hantera all denna information. När det gäller företag så skulle man på detta sätt få koll på vilka som är kunder, A-leads, B-leads, C-leads osv. Man får koll på när , var och hur man ska ta en ny kontakt osv.

Ring eller maila mig så bokar vi ett möte.

Johan Ericsson:
Mobil: 0733-834535
E-mail: johan@golfsolutions.se

Hem   |   Om oss   |   Tjänster   |   Produkter   |   Öka intäkterna   |   Nyhetsbrev   |   Fjärrstyrning   |   Kontakt
Golfsolutions i Mälardalen AB  |  Kämpevägen 29, 175 68 Järfälla  |  0733-834535  |  johan@golfsolutions.se
Copyright 2019 Golfsolutions